Dietetyk Karolina Leontowicz – awokado w codziennej diecie

awokado

 

Awokado jest owocem, który warto włączyć na stałe do naszej codziennej diety. Obfituje w składniki odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

 

 

  • aż 15% awokado to tłuszcz – w tym jednonienasycone kwasy tłuszczowe, głównie kwas oleinowy, który zmniejsza stan zapalny, chroni przed nowotworami, chorobami serca i cukrzycą;
  • kwas foliowy – ważny dla kobiet w ciąży, wpływa na prawidłowe funkcjonowanie i wzrost komórek;
  • witamina K1 – bierze udział w krzepnięciu krwi, wpływa na mineralizację kości;
  • witaminy C i E – silne antyoksydanty, chronią przed działaniem wolnych rodników, które sprzyjają powstawaniu wielu chorób;
  • witamina B6 – odgrywa kluczową rolę w metabolizmie składników odżywczych i odpowiada na prawidłową pracę układu odpornościowego, krwionośnego, nerwowego;
  • potas – korzystny wpływ w kontroli ciśnienia tętniczego i pracy serca. Awokado zawiera więcej potasu niż banan (w 100g)!;
  • miedź – bierze udział we wchłanianiu żelaza, jest składnikiem wielu enzymów, wpływa na funkcjonowanie układu krążenia i metabolizm tłuszczu;
  • karotenoidy – takie jak luteina i zeaksantyna, które odpowiadają na prawidłową pracę narządu wzroku;
  • olej z awokado –  zmniejsza objawy zapalenia stawów.

Badania wykazały, że spożycie awokado może znacznie obniżyć poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, a także obniżyć potencjalnie szkodliwy cholesterol LDL i zwiększyć dobry cholesterol HDL.

 

avocado 933060 960 720 Dietetyk Karolina Leontowicz   awokado w codziennej diecie

mgr Karolina Leontowicz
http://www.apetyt-dietetyka.pl
https://www.facebook.com/apetytnazdrowiedietetyk/