Dietetyk Karolina Leontowicz – orzechy jako składnik diety

Nie od dziś wiadomo, że orzechy są jednym z najbardziej wartościowych składników naszej diety.
Obfitują w białko, błonnik, jedno– i wielonienasycone kwasy tłuszczowe, witaminy: E, B6, foliany oraz składniki mineralne: magnez, miedź i potas.  
 
 
 
 
Co dobrego mogą zrobić dla naszego zdrowia?
•regularne spożywanie orzechów wiąże się ze zmniejszonym ryzykiem występowania cukrzycy u kobiet, chorób sercowo-naczyniowych oraz nadwagi i otyłości u obu płci
•zmniejszają ryzyko zachorowania na nowotwory, w szczególności jelita grubego, trzonu macicy i trzustki
•mają korzystny wpływ na redukcję stanów zapalnych
•obniżają poziom cholesterolu LDL
•przeprowadzone w latach 2005-2010 badanie naukowe, w którym wzięło udział ponad 14 tys. osób, wykazało, że spożywanie codziennie co najmniej 7 g orzechów (różnych) wiąże się z niższym wskaźnikiem BMI, obwodem talii, ciśnieniem krwi, wyższym stężeniem cholesterolu HDL, a także większą wrażliwością tkanek na insulinę

Powyższe argumenty zdecydowanie przemawiają za włączeniem orzechów do naszej codziennej diety. Pamiętajmy jednak o ich wysokiej kaloryczności – w 100 g jest co najmniej 500 kcal, dlatego zjadajmy je w umiarkowanych ilościach (max. 30 g dziennie).

nuts 2971675 640 Dietetyk Karolina Leontowicz   orzechy jako składnik diety

mgr Karolina Leontowicz
http://www.apetyt-dietetyka.pl
https://www.facebook.com/apetytnazdrowiedietetyk/