Wiadome jest to, że regularnie wykonując ćwiczenia korzystnie wpływamy na nasze zdrowie. Lepiej się czujemy, rzadziej chorujemy, mamy więcej energii, lepiej radzimy sobie ze stresem. Jest natomiast jeden dość poważny problem. Często nie chce nam się ćwiczyć. W tym artykule więc opiszemy krok po kroku jak się do tego zabrać!

Motywacja

Na samym początku powinniśmy zastanowić się dlaczego chcemy zacząć regularnie ćwiczyć. W ten sposób wytworzymy w sobie wewnętrzną motywację do działania. Warto więc pomyśleć jakie będą pozytywne skutki naszej aktywności fizycznej. Przykładem może być lepsza kondycja fizyczna, mniejsze męczenie się, rzadsze chorowanie czy po prostu lepszy wygląd fizyczny.

Wybór

Kolejnym krokiem będzie wybór aktywności fizycznej, której poświęcimy swój cenny czas. Dokonanie dobrego wyboru jest bardzo ważne ze względu na to, że łatwiej będzie nam regularnie ćwiczyć.

Każdy sport ma swoją specyfikę. Musi to być coś co lubimy robić i musimy mieć możliwości na uprawianie tej czynności. Ograniczać nas mogą np. Wysokie koszty sprzętu potrzebnego do uprawiania naszego wymarzonego sportu bądź brak dostępności danego klubu sztuk walki w Twoim mieście.

Powinniśmy również ocenić czy będziemy wstanie wykonywać daną czynność. Oczywiste jest to, że mając lęk wysokości nie pójdziemy od razu na wspinaczkę.

Na koniec powinniśmy przeanalizować co chcemy osiągnąć. Każda czynność kładzie nacisk na rozwój innych zdolności ciała.

Kontuzje

Każdy sport niesie ze sobą ryzyko kontuzji. W zależności od tego jaki sport wybierzemy, ryzyko może być większe lub mniejsze. W tej sytuacji mamy dwa miejsca. Albo zacząć samemu ćwiczyć, albo wybrać się na treningi do klubów sportowych czy innych podobnych miejscach. Tam z pewnością trener zadba o to, żeby ryzyko kontuzji było jak najmniejsze.

Częstotliwość oraz wiedza

Sami powinniśmy zadecydować o tym co i kiedy będziemy trenować. Ustalmy sobie konkretny czas w tygodniu kiedy będziemy ćwiczyć. Czy to będzie raz w tygodniu czy dwa razy po 2 godziny – to zależy tylko od nas i naszego wolnego czasu.

Sami również powinniśmy wybrać co chcemy ćwiczyć. Tutaj pojawić się może trudność danego sportu czy czynności. Warto więc sięgnąć albo po książki gdzie zdobędziemy odpowiednią wiedzę teoretyczną, albo współpracować z trenerem, który pokaże nam co i jak.

Alternatywa

Jeśli pierwsza czynność jednak nam się nie spodoba to nie odkładajmy wszystkiego na bok. Znajdźmy coś innego, coś nowego dzięki czemu nie zrezygnujemy z aktywności fizycznej. Czy chcemy iść do klubu piłki nożnej, czy na siłownię – każdy trening będzie wyglądał inaczej.

Będąc na miejscu naszego treningu mamy większą motywację, żeby ćwiczyć niż jakbyśmy ćwiczyli w domu. Dodatkowo możemy poznać masę ciekawych ludzi i wymienić się z nimi doświadczeniem sportowym.

Propozycje

Jeśli nie masz żadnego pomysłu na to jak zacząć swoją aktywność fizyczną to mamy dla Ciebie pare pomysłów. Możecie pomyśleć o:

  1. Siłownia – możecie ćwiczyć sami lub z trenerem
  2. Sekcje sportowe – bardzo duży wybór, od sportów indywidualnych do sportów grupowych
  3. Fitness – w sam raz dla pań
  4. Taniec – świetny pomysł na urozmaicenie życia
  5. Kluby sztuk walk
  6. Joga
  7. Basen

Uwagi oraz spostrzeżenia

Pamiętaj o tym, że każde ćwiczenia fizyczne powinny być poprzedzone rozgrzewką. Przygotowuje ona ciało do treningu właściwego. Pomijając rozgrzewkę możesz narazić się na bolesne kontuzje.

Dodatkowo wykonując przez dłuższy czas niewłaściwe ćwiczenia, może mieć to negatywny wpływ na nasze zdrowie.

Leave A Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *